Zadání úkolů pro 5. ročník NOVÉ!

              Anglický jazyk, 5. ročník, 15.6.2020

Good morning children! How are you?                

Good morning teacher! We are fine!

Dobrý den, páťáci, věřím, že už máte vypracované všechny pracovní listy, dohromady 7 pracovních listů. Vypracované pracovní listy budou sloužit jako podpůrný prostředek při vašem hodnocení na vysvědčení.

Dnes si napíšete do slovníčku nová slova. Kdo už slovník odevzdal, napíše si slovíčka na papír.

winter [wintr] zima
snow [snou] sníh
They – their [dei, deir] oni, jejich
also [olsou] také
from [from] z

Opiš slova:

winter ………………………………………………………

snow ………………………………………………………

I like the city. ………………………………………………

I like the country. …………………………………………

Na závěr mám pro vás připravenou audionahrávku textu s názvem Winter, pozorně poslouchejte 🙂

A to je pro tento týden všechno.

Přeji Vám hodně zdaru při vaší práci.

Good bye children!                              Your teacher: Mrs Havlíková

Bye bye children!                                                     Your friend Pepa

——————————————————————————————

Milí „páťáci“, zkontrolovala jsem všechny vaše úkoly a jsem zklamaná. Někteří nevypracovali ani polovinu a museli dostat pětku. Bohužel, i tyto známky se započítávají do známek na vysvědčení.

Dnes vám posílám poslední úkoly:

M

66/21         

67/29

ČJ

69/20


Důležité informace!

V pondělí 22.6.2020 mi v době od 8.00 do 11.30 hod. přinesete zbývající úkoly, všechny učebnice (zalepené a vygumované) a žákovskou knížku. Dejte si vše do pořádku a přijďte včas. Vaše „třídní.“

——————————————————————————————–

Ahoj, chlapci a děvčata. 

Stále máme školní rok a tak vám posílám nové úkoly. Včas vám oznámím, kdy mi je odevzdáte. Doufám, že tentokrát všichni termín odevzdání dodrží!

 

Zlomky – pokračujte v příkladech na papírech, které jste dostali 25.5.

ČJ    

9/5, 6       

17/1 – Opiš a odpověz na otázku.       

25/1 – Opiš a podtrhni jiné tvary slova sníh.

Milí žáci, mějte se moc hezky a nezapomeňte na to, že máte vypracovat další úkoly. Vaše „třídní.“

——————————————————————————————–

              Anglický jazyk, 5. ročník, 1.6.2020 – 7.6.2020

Good morning children!

How are you?                

Good morning teacher!

We are fine!

Dobrý den, páťáci, zatím jste mi někteří z vás neodevzdali vůbec žádné vypracované úkoly z Anglického jazyka, někteří jste odevzdali jen některé úkoly. Celkem jste měli odevzdat 7 pracovních listů, které jsem vám posílala na stránky naší školy.

Měli jste možnost je přinést v pátek 29. 5. nebo pak v pondělí 1. 6.

Tyto vypracované úkoly budou sloužit jako podpůrný prostředek při vašem hodnocení na vysvědčení. Další termín je pátek 12. 6. 2020.

Do té doby máte možnost přinést do školy 7 vypracovaných pracovních listů včetně nových slovíček ve slovníku.

Nadále však budete dostávat úkoly na stránky naší školy

——————————————————————————————

Tento týden si napíšete do slovníčku tři nová slovíčka:

age [ejč] věk
an address [ə´dres] adresa
a street [strít] ulice

A teď, když už znáte tato nová slovíčka, určitě zvládnete vyplnit následující dotazník:  

Name  
Age  
Address:
Country
 
City/town/village  
Street  
House number  
Telephone number  
Parents telephone  
Email address  

To je úkol na tento týden, věřím, že to hravě zvládnete vyplnit. Jestli si na některá slovíčka nebudete moct vzpomenout, stačí se podívat do slovníčku nebo na internet.

Mějte se hezky a těším se na všech 7 vypracovaných pracovních listů 🙂

Good bye children!                         Your teacher: Mrs Havlíková

Bye bye children!                                        Your friend Pepa

————————————————————————————

Milí „páťáci“ 🙂

mrzí mě, že někteří z vás neodevzdali vypracované úkoly a ani se neomluvili. Čekala jsem celý týden, ale nedočkala jsem se. Nezbývá mi nic jiného, než vás klasifikovat nedostatečnou (pětkou). Žákům, kteří odevzdali úkoly včas, chci poděkovat. Vážím si vaší spolehlivosti.                                         

A zde jsou práce na příští týden:

M

zlomky – úkoly předány osobně

ČJ

76/8  – napiš a podtrhni podstatná jména         

80/2  – doplň a napiš         

80/3  – popletená přísloví napiš správně

Čtení

Napiš autora a název knížky, kterou čteš.                                                            

Deseti větami popiš děj knížky.

Loučím se s vámi a přeji hezký týden. Vaše „třídní.“

——————————————————————————————-

PŘÍRODOVĚDA

Co je to půda?  (učebnice str. 53 – 58)

  1. Jak vznikly půdy?………………………………………………………

…………………………………………………………………………

  • Co obsahuje půda?…………………………………………………….

…………………………………………………………………………

  • Jaké znáš druhy půdy?…………………………………………….

………………………………………………………………………

  • Jak říkáme půdě šedé barvy? ……………………………………
  • Co se pěstuje v nížinách? /5/………………………………
  • Co se pěstuje v nížinách a pahorkatinách? /4/

…………………………………………………………………………

  • Jaká zvířata chovají zemědělci? /4/…………………………

…………………………………………………………………………

——————————————————————————————-

Zdravím a připomínám všem „páťákům,“ že mají 25.5. odevzdat všechny vypracované úkoly. K předání je určena doba od 8 do 12 hodin.

Kdo chce, přinese i album a peníze na nové fotky. 

Úkoly na týden od 25. do 31. května:

M

Úkoly předám osobně v pondělí 🙂

ČJ

73/2  napiš a podtrhni podstatná jména         

74/4  do sloupečků vypiš osoby, zvířata a věci         

75/6  napiš a podtrhni podstatná jména         

80/1  napiš a podtrhni podstatná jména

Ještě dnes si zkontrolujte a připravte všechny práce, které jste měli vypracovat do 24.5.

Těším se na vás, vaše „třídní.“

——————————————————————————————–

              Anglický jazyk, 11.5.-15.5.2020

GOOD MORNING CHILDREN, HOW ARE YOU?      

GOOD MORNING TEACHER! WE ARE FINE 🙂

Jak se máte milí páťáci? Co úkoly, už je máte všechny hotové? Jestli ne, tak je na čase se do nich pustit, abyste pak toho neměli najednou moc.

ÚTERÝ

Minulou hodinu jste měli za úkol zopakovat si čísla do 20. Dnes se naučíte, počítat po desítkách do 90. To je výzva! Tak pojďme na to! Let´s go!

            10        ten                 

            20        twenty

            30        thirty

            40        forty

            50        fifty

            60        sixty

            70        seventy

            80        eighty

            90        ninety

Počítat po desítkách do 90 se naučte nazpaměť.

Pro správnou výslovnost vám přidávám stránky, kde je i výslovnost. (poslouchejte britskou výslovnost -BrA)

https://www.anglictina-bez-biflovani.cz/anglicke-cislovky-zakladni

ČTVRTEK:

Spojte čarou:

twenty                                   40

ten                                         80

fifty                                        20

eighty                                    10

forty                                       50

seventy                                  90

thirty                                     60

sixty                                       30

ninety                                    70

PÁTEK

Napište, co znamená česky věta: (kdo zapomněl, podívá se do slovníku)

What is your number? [wot is jór nambr]

Česky: …………………………………………………………………

Dopiš do okýnek čísla domečků:

16       

      T E E N

18

E I G H T      

A to je na tento týden všechno, milí páťáci. Přeji hodně zdaru!  : )

Good bye children!                           Your teacher: Mrs Havlíková

Bye bye children!                                            Your friend: Pepa

————————————————————————————

Všem „páťákům“ přeji hezký den a posílám nové úkoly. Nezapomeňte, že mi musíte 25. května všechny práce odevzdat ke kontrole. Známky z úkolů budou započítány do známek na vysvědčení.

Kdo chce, přinese mi i fotoalbum ze 4. ročníku a peníze na nové fotky. Během června vám doplněný album o akce 5. ročníku vrátím.

A zde jsou slíbené úkoly:

M 

41/9, 18       

43/30, 33       

57/3       

58/7, 10

ČJ

23/1 – napiš a podtrhni podstatná jména       

38/2 – jména seřaď podle abecedy a napiš       

40/7 – města seřaď podle abecedy a napiš

Vl – napiš 6 vět o Praze
 

Loučím se a těším se :-). Vaše „třídní.“ 

————————————————————————————–

5. ročník

PŘÍRODOPIS – PRACOVNÍ LIST

Hmotnost
Hmotnost měříme vážením. K vážení používáme ……………. .

Základní jednotkou hmotnosti je:
1 LITR – 1 KILOGRAM – 1 METR

Vypočítej
1 kg = 1 000 g 1/4 kg = ………….g 1/2 kg = ……………g

Vypočítej, jak těžký nákup nese maminka, když má v tašce věci takto těžké:
1 kg + 500 g + 250 g + 2 kg + 250 g = ……………. kg

Objem
Když měříme kapaliny, tak zjišťujeme jejich:
HMOTNOST – OBJEM

Základní jednotkou objemu je:
1 LITR – 1 KILOGRAM – 1 METR

Které kapaliny kupujeme pro domácnost v 1 l balení ?
…………………………………………………………………………

Některé kapaliny mají větší objem a proto se měří na HEKTOLITRY – hl
1 hl = 100 l

Vypočítej.
200 l + 200 l + 100 l + 300 l + 100 l = …………………………hl

——————————————————————————————–

 Anglický jazyk, 5. ročník 4.5.- 8.5.2020

Good morning children!                                    Good morning teacher!

Milí páťáci, do dnešního dne jsem vám na stránky naší školy: www.3zsmh.cz dala 6 pracovních listů z Anglického jazyka. Pošlu vám ještě 3 pracovní listy. To znamená, že dohromady jich bude 9. Abyste mohli být ohodnoceni, vypracujte tyto listy, jak nejlépe umíte. Vypracované pracovní listy + slovníček se všemi novými slovíčky mi pak přinesete/pošlete do hlavní budovy školy do 29.5.2020 do 12 h. Hodnocení se pak dozvíte v co nejkratší době.

——————————————————————————————-

A jak jste zvládli úkoly z minulého týdne? Pamatujete si už, že:

  • it is = it´s a v češtině to znamená: to je (it´s a big city – to je velké město)
  • zájmeno its v češtině znamená: jeho nebo její?  (its house – jeho dům, its name – její jméno…)

ÚTERÝ

Dnešní den začnete tajenkou, ofotila jsem Vám ji, ale najdete ji i ve vaší modré cvičebnici na straně 33. Všechna slova byste měli najít ve vašem slovníku. Jsem zvědavá, co vám vyjde v tajence (tlustě orámovaný sloupeček). A váš kamarád Pepa taky : )

A to je z lekce č. 4 všechno: )

ČTVRTEK

Ve čtvrtek se můžeme s chutí pustit do lekce č. 5, která se jmenuje: What is your number? Hned na úvod si napíšete do slovníku nová slovíčka: ) Udělejte si 3 sloupečky a 4 řádky.

What is your number? [wot is jór nambr] Jaké je tvoje číslo?
you-your [jů-jór] ty-tvůj, vy-váš
a number [nambr] číslo
zero [ziro] nula

Následující slova a větu opište:

you – your ………………………………………………………………

number …………………………………………………………………

What is your number? ……………………………………………………………………………

PÁTEK

V lekci číslo 5 se budeme více věnovat číslům. Vy už jste se učili počítat do 20. Dnes si čísla do 20 zopakujeme. Budete spojovat, co k sobě patří.

5                                 seven

16                               eleven

10                               five

19                               nineteen

11                               sixteen

7                                 ten

15                               eight

4                                 one

9                                 fifteen

18                               four

1                                 nine

8                                 eighteen

14                               seventeen

20                               three

2                                 twelve

6                                 thirteen

17                               fourteen

3                                 zero

12                               twenty

13                               two

0                                 six

Pro správnou výslovnost čísel se podívejte do následujícího odkazu: https://www.helpforenglish.cz/article/2007081701-cisla-1-99

  • pro nácvik čísel, si třeba anglicky říkejte vaše telefonní čísla nebo číslo na domě nebo číslo, které máte napsané na autě…a uvidíte, že pak budete sypat čísla, jako z rukávu: )

A přikládám ještě stránky, kde si můžete naučit nějaká nová zvířátka, oblečení, části těla, jídlo, hračky atd, je to i s poslechem, jsou tam i hezké hry a písničky. Mně se nejvíc líbí písnička Safari z UNIT 1! : )   (a písnička se anglicky řekne…SONG. Tak kdo tam najde song Safari? : )

https://elt.oup.com/student/happyhouse/level2/?cc=cz&selLanguage=cs

Milí páťáci, to je na tento týden vše, hezky pracujte, nenechávejte si všechno na poslední chvíli.

Good bye children!                                Your teacher: Mrs Havlíková

Bye bye children!                                         Your friend Pepa

——————————————————————————————–

Ahoj, chlapci a děvčata. Doufám, že jste v pořádku a zadané úkoly máte hotové. V týdnu od 25. května mi všechny úkoly odevzdáte. Na způsobu předání se ještě domluvíme. Známky z úkolů budou započítány do známek na vysvědčení. Tak se snažte 🙂

A zde jsou úkoly na příští týden:

M 

38/6       

40/7       

42/21       

55/5, 9       

56/5


ČJ

18/1 – napiš a podtrhni podstatná jména


Vl  – napiš 6 vět o Českém ráji a nakresli obrázek, kde bude symbol Českého ráje.

A ještě musím poděkovat Lindě za pozdravy a hezké obrázky – je to milé 🙂

Milí žáci, loučím se s vámi a přeji další prima týden. Vaše „třídní.“ 

—————————————————————————————

Opět zdravím žáky 5. ročníku. Všem děkuji za hezké pozdravy, mám z nich velkou radost. Jsem ráda, že se těšíte do školy, i já se těším. Nyní vám ještě posílám úkoly touto cestou. Klidné a pohodové dny vám přeje vaše „třídní.“

M 

38/1, 2         

40/1, 2         

54/2


ČJ   sloh

Napiš 10 vět o tom, co nejčastěji nebo nejraději děláš, když nechodíš do školy.                

Za slohové cvičení nakresli obrázek 🙂

——————————————————————————————–

 Anglický jazyk, 5. ročník, 28.4.2020

Good morning children!                                    Good morning teacher!

How are you, children? I´m happy and you?

Ahoj páťáci, jak jste si užili víkend? Jak se vám líbil poslech, který jsem pro vás nahrála minulý týden? Věřím, že už máte hotové všechny úkoly z minulého týdne. Určitě jste pilně pracovali jako včeličky. Až se vrátíme do školy, úkoly si zkontrolujeme 🙂

ÚTERÝ

Milí páťáci, vy už dávno víte, že „to je“ se řekne anglicky „it is“.  V rozhovoru se ale běžně používá zkrácený tvar „it´s“ čteme to „ic“, co taky znamená to je. Na procvičení zkráceného tvaru si napíšete pár vět podle vzoru:

It is a big city.            It´s a big city.

It is a small flat.         ……………………………………………………………………………

It is a large garden.   ……………………………………………………………………………

It is a little village. ……………………………………………………………………………

Že to není nic složitého? 🙂

ČTVRTEK

Milí páťáci, zkrácený tvar it´s = to je, si nesmíme plést se zájmenem its, které píšeme spolu. Zájmeno its znamená jeho. V následující tabulce vám napíšu přivlastňovací zájmena, která už znáte už znáte. Hezky se je několikrát přečtěte a uložte do paměti 🙂

OSOBNÍ ZÁJMENO PŘIVLASTŇOVACÍ ZÁJMENO  
I (já) My (můj) My friend lives in Prague
He (on) His (jeho) I like his car.
She (ona) Her (její) Her name is Šárka.
It (to) Its (jeho) We have a rabbit. Its name is Bob.
We (my) Our (náš) Our house is big.

PÁTEK

Milí žáci, dnes si uděláte cvičení na procvičení zájmen her, his a its. Cvičení máte ve svých modrých cvičebnicích na straně 32/cvič. 4 a 6.

Na zopakování různých pocitů klikněte na odkaz, který už znáte ze školy:

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/9.feelings-unit4/feelings1.htm

Přeji vám při vaší práci hodně zdaru 🙂

Good-bye children!                            Your teacher: Mrs Havlíková

A loučí se s vámi i váš kamarád Pepa: Bye bye children!

——————————————————————————————-

Žákům 5. ročníku přeji hezký den a posílám další úkoly na příští týden.

Věřím, že se průběžně učíte a vše máte hotové! 🙂

Dávejte na sebe pozor a mějte se prima. Vaše „třídní.“


M

37/6         

38/2,3         

50/3,7


ČJ   

8/2         

11/11         

13/3,4         

32/2

——————————————————————————————

 Anglický jazyk, 5.ročník, 21.4.2020

Good morning children!                                  Good morning teacher!

How are you? I´m fine and you?  Are you happy, angry, sad, frightened, hungry, thirsty…….? Vzpomínáte si ještě na tyto vlastnosti? Jestli ano, napište mi na papír nebo do sešitu, jak se máte.

ÚTERÝ

Tak co páťáci, přečetli jste si minulý týden text „And Jim?“ Doufám že ano. Já jsem si dnes pro vás připravila nahrávku tohoto textu. Hezky si ji poslechněte, klidně i víckrát, abyste si mohli zkontrolovat, jestli jste to četli správně 🙂

AJ pro páťáky – audiozáznam – stačí kliknout a poslouchat 🙂

 Podle této nahrávky hezky pilujte čtení a správnou výslovnost 🙂

ČTVRTEK

Milí páťáci, vy už víte, že zájmena HE a SHE používáme jenom u lidí nebo u zvířat, která známe. V ostatních případech používáme zájmeno IT.

Pro zopakování mám zde pro vás jeden hezký úkol 🙂

Doplňte podle vzoru zájmeno it, he nebo she:

Vzor: I live in Prague. It is in the Czech Republic.

I live in Česká Lípa. ………….. is a big town.

I live in Osek. ………………….. is a small village.

We live in a house. ………………is very big.

We live in a small flat. …………is very small.

I have a sister. …………………. is sixteen.

I have a brother. ……………….. is seven.

We have a rabbit. ………………. is very small.

PÁTEK

V pátek budete opakovat 🙂  Zopakujete si slovíčka z prvních dvou lekcí, která jste se naučili v 5. třídě. Dohlížet na vás bude kamarád Pepa.

Budete k sobě správně přiřazovat anglická a česká slova. Let´s go! (Pojďme!)

many                                                  sestra                                    

a brother                                            jeho

a family                                              kamarád

a sister                                               mnoho

his                                                      učitel

her                                                     nejlepší

a classmate                                        bratr

a friend                                              vlak

a teacher                                           všichni

best                                                    její

an animal                                           spolužák

a train                                                rodina

everybody                                          zvíře

A to je na tento týden vše. Věřím, že k úkolům přistupujete zodpovědně a že si všechny úkoly, které vám posílám na stránky naší školy pečlivě píšete a stejně tak si opakujete i slovíčka 🙂 Hodně zdaru při práci 🙂

Goodbye children!                                       Your teacher: Mrs Havlíková

——————————————————————————————-

Ahoj, chlapci a děvčata. Další týden je pryč, tak vám posílám nové úkoly. Stále věřím tomu, že se učíte a nezapomínáte ani na čtení. Ve škole jste byli šikovní, tak ať se zbytečně nezhoršíte.

Vzpomínám na vás a už se těším, až se zase uvidíme. Vaše „třídní„.


 

32/13         

36/1,2         

48/1         

49/1

ČJ

27/5  – cvičení doplňte a opište         

28/1       

 29/3         

30/6

———————————————————————————————

  ANGLICKÝ JAZYK, 5. ROČNÍK, 14.4.2020

Good morning children!                                   Good morning teacher!

How are you? I´m fine : )      And you?

Po Velikonočním týdnu se můžeme zase pustit vesele do práce 🙂 Doufám, že si úkoly hezky píšete a hezky zakládáte do nějakých desek nebo do sešitu z Anglického jazyka. Kdo si úkoly nedělá teď, bude si je muset udělat všechny až se vrátíme do školy, takže je určitě lepší si je udělat teď, aby pak toho na vás nebylo moc.

ÚTERÝ

Tak co milí páťáci, naučili jste se slovíčka z lekce č. 4? Umíte říct, v jakém státě bydlíte, jestli bydlíte ve městě nebo na vesnici nebo na ostrově? Nebo jestli bydlíte v domečku nebo v paneláku?

Minulý týden jste měli za úkol napsat, kde bydlíte. Váš kamarád PEPA mi dnes řekl, že by byl moc rád, kdybyste mu nakreslili, kde bydlíte 🙂 A na tom vašem obrázku pak anglicky pojmenujte všechny věci, které umíte anglicky pojmenovat. Všichni bydlíte v České republice, tak můžete nakreslit třeba i českou vlajku atd 🙂

Už se na vaše obrázky moc těším : )

                                                                                  Your friend Pepa

ČTVRTEK

Ve čtvrtek vás čeká čtení. To znamená, že se teď hezky podíváte do slovníčků, zopakujete si výslovnost, abyste to vše přečetli správně. Text „And Jim?“ si přečtěte a přeložte do českého jazyka, překlad napište na papír nebo do sešitu.

PÁTEK

Milí páťáci, jestlipak si někdo z vás vzpomíná, kdy se v angličtině ke slovesu přidává na konec „s“? Jestli si nevzpomínáte, podívejte se do textu, který jste si měli přečíst ve čtvrtek a najděte tam slovesa, která mají na konci písmenko „s“. V textu jsou tato slovesa označené červeně.

!!!Kdo si nevzpomíná, podívá se na papír, který jsem vám dávala ve škole a tam máte časování všech dosud probíraných sloves!!!

Pro zopakování této gramatiky, kdy se na konci slovesa píše „s“ a kdy ne, mám zde pro vás úkol:

DOPLŇTE:

  • live nebo lives?

I ……………………. in a small town.

My dad ………………………. in a village.

We …………………………in a house.

  • give nebo gives?

I …………………. you an apple.

She ……………………. you a cake.

We ………………….. you the flowers.

  • like nebo likes?

My cat ……………………… trees.

Cats …………………………. fish.

This cat ………………………. mice.

  •  have nebo has?

Cats …………………………toys.

This cat ……………………………a mouse.

My cat …………………………….. a bell.

A to je pro tento týden vše. Hezky pracujte 🙂

Good bye children!                          Your teacher: Mrs Havlíková

——————————————————————————————-

Všem „páťákům“ přeji hezké Velikonoce a posílám úkoly na další týden. Tentokrát jich bude méně. Chci, abyste si svátky užili 🙂

Chlapci a děvčata, najděte si čas a nakreslete mi, prosím, jak prožíváte letošní Velikonoce. Jsou sice s řadou omezení, ale i tak mohou být hezké.

Děkuji, vaše „třídní“.

Cvičení:

M

31/1,2,4,5,6

ČJ – doplň a cvičení opiš.

35/2, 3

36/6                                                 

37/9,10

———————————————————————————————–

Anglický jazyk, 5. třída, 6.4.2020

Milí Páťáci, naposled, když jsme se viděli, jsem vám řekla, že příští hodinu začneme novou lekci. Měli jste z toho velkou radost. Tak abyste nebyli smutní, dnes ji začneme! Doufám, že úkoly z minulého týdne už máte hotové 🙂

Takže začínáme novou lekci č. 4, která se jmenuje: In the Czech republic, co v jazyce českém znamená: V České republice.

ÚTERÝ

„Good morning, children!“  Už slyším, jak odpovídáte: „Good morning, teacher!“

V lekci číslo 4 máme 10 nových slov. Já vám je teď tady napíšu i s výslovností a vy si je hezky přepište do slovníčků. Kdo slovníček nemá, napíše si je na papír a založí do sešitu. Uděláme si 3 sloupečky.  „Let´s write! /Pojďme psát!“

the Czech Republic [d ček repablik] Česká republika
a city [ə sity] velké město
Prague [Prág] Praha
a town  [ə tawn] město
a block of flats  [ə blok of flec] bytovka
a flat [ə flet] byt
a country [ə kántry] země
in the country [in d kántry] na venkově
a village [ə vilič] vesnice
an island [en ajlend] ostrov

Slovíčka si hezky několikrát přečtěte a hezky si je uložte do paměti.

A teď ještě něco ke čtení: Text si přečtěte a přeložte do českého jazyka, překlad napište na papír nebo do sešitu.

Anna: „I live in a big city. I live in Prague. We live in a block of flats. We have a small flat. And we have a house in the country.“

——————————————————————————————————

          A máme tady ČTVRTEK!

Aby vám práce šla hezky „od ruky“, hezky se pozdravíme: „Good morning children!“  a teď vy: „Good morning teacher!“

Doufám, že nová slovíčka už sypete z rukávu a že jste si hezky přečetli text. Jestli ano, určitě porozumíte všemu, co se píše na stránce: www.anexpres.cz/4/cz

Až si stránku přečtete, napíšete do sešitu nebo na papír:

  • že bydlíte v České republice,
  • kde bydlíte
  • jestli bydlíte ve městě nebo na vesnici
  • jestli bydlíte v domě nebo v bytovce

Takže to bude vypadat asi takhle: I live in the Czech republic. We live in Mnichovo Hradiště. It is a small town. And we live in a house.

———————————————————————————————————

A co nás čeká v PÁTEK? Přiletěl se na vás podívat váš kamarád Pepa, kterého máte moc rádi.

Hello children!   How are you? I´m fine, I´m happy dragon! And how are you?      

Mám pro vás na pátek něco moc jednoduchého. Správně přiřaďte, napište do sešitu nebo na papír.

city                                                        vesnice

town                                                    byt

village                                                  město

flat                                                        ostrov

block of flats                                     bytovka

Island                                                  velké město

Hodně zdaru při práci vám přeje your teacher: Mrs Havlíková

——————————————————————————————————-

Ahoj, chlapci a děvčata, posílám vám nové úkoly na příští týden. Doufám, že si každý den najdete chvilku na učení a zadané úkoly bez problémů vypracujete. Pozor – nově máte také úkoly z AJ. A co čtení, nezapomněli jste? Mějte se hezky a opatrujte se, vaše „třídní.“

 

14/9           

27/6           

28/1, 2, 3           

30/1, 3

ČJ

26/2           

29/2           

30/7           

32/4           

34/7

Zdravím „páťáky“ a posílám další úkoly z M a ČJ.

M

10/12,14,15

30/1

13/3,4         

Všechny příklady na sčítání a odčítání si můžeš napsat pod sebe, ať se ti lépe počítá.

ČJ

14/8

16/11

18/2

19/3

21/4            

Opatrujte se. Už se těším, až se zase uvidíme. Vaše „třídní.“     

Milí žáci, když nemůžeme chodit do školy, budu vám posílat každý týden úkoly z M a ČJ po internetu.

Napsané úkoly si zakládejte a až se uvidíme, tak mi je odevzdáte.

A nezapomeňte si číst – každý den alespoň 15 minut. Mějte se hezky a dávejte na sebe pozor!  Vaše „třídní.“

M  –  strana 6/ cvičení 6 a 7   strana 9/ cvičení 5 a 6    strana 11/ cvičení 17 a 18
ČJ – strana 10/ cvičení 7 a 8   strana 13/ cvičení 5         strana 14/ cvičení 7