Zadání úkolů pro 9. ročník NOVÉ

Poslední školní úkoly jsou tady!!!

Ahoj všichni  🙂

Oznamte co nejdříve, kam a kdy jste odevzdali zápisový lístek, protože je potřeba napsat do vaší nové školy doporučení ke vzdělávání.

Učebnice se odevzdávají v naší třídě 23. 6. od 8 do 11.30 hodin!!!!

Prohlédněte je a dejte do pořádku, ať nemusíte platit!!!

Shrnutí naší školní práce:

Ke každému předmětu napište:

  • Co vám dal do života, jestli se vám něco líbilo?
  • Co vás zaujalo, co bylo fajn?
  • Co se vám v předmětu nelíbilo? (slušně, prosím)

M, MG, ČJ, P, F, AJ, INF, Z, D, VV, TV, OV, CH, VZ, HV, RÝ, PV

Je to vlastně vaše rozloučení na naší základce s výukou a taky trochu s vyučujícími těchto předmětů…

Jóóóóó, je mi z toho smutno….

Těším se na vaše názory a vyjádření (ty zajímavé třeba v budoucnu upotřebím…), krásně se mějte!!!

Hezký den, H.V.

——————————————————————————————–

Úkoly pro 9. ročník na týden 8. 6. – 12. 6. 

Ahoj kamarádi, posíláme vám úkoly na tento týden.

1. Podívejte se na německý dokument: Adidas versus Puma.

Napište 3 věty, o čem to je (VZ – rodinné vztahy…).

2. Důležité!!! Vysvědčení dostanete 30. 6.

Podrobnosti doplním po pedag. radě koncem příštího týdne.

3. Kdo osobně navštěvuje školu, tak nemusí plnit úkoly v té virtuální!!! (na dálku)

Chápete???

4. Úkoly pro virtuální školu:

Matematika

str. 55 cvičení 1, 4, 5 – převádění jednotek.

Energeťáky !!!!!!!!!!!! https://www.email.cz/…mp4

Podívejte se na video (není dlouhé), ať víte, co pijete…

Váš názor, stačí 1 věta.

Zdraví Vás team „Devítka“ Natka a H.V.

——————————————————————————————–

Ahojka milí už skoro učňové a učeňky!!!

Práce na týden od 1. 6. – do 5. 6.

Všechno nejlepší k dnešnímu svátku!!!!

Tenhle týden bude důležitý, takže přeji úspěšné zvládnutí přijímacího řízení!!! Dobře se předem vyspěte, hezky se oblečte, koukejte tam na učilišti zdravit atp. ať se dobře uvedete a každý vidí, že jste slušně vychovaní!!!

1. úkol:

Dejte pak stručně vědět, jaké máte dojmy, zážitky, pocity… 

2. úkol:

Ve čtvrtek máme další sraz pro dobrovolníky, kteří se chtějí na chvíli potkat a venku si popovídat, sraz u kina v Mnichově Hradišti v 9 hodin.

3. úkol:

ČJ 22/1 a, b,

4. úkol:

Prosím koukněte na dotazník a vyplňte, odešlete: 

Vážení rodiče a žáci, město Mnichovo Hradiště v současné době zpracovává Plán rozvoje sportu, tímto Vás prosíme o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká Vašich sportovních aktivit. Žáci od první do čtvrté třídy by měli dotazník vyplňovat s rodiči, starší ročníky mohou dotazník vyplnit samostatně. Cílem tohoto šetření je zjistit vzorce sportovní účasti, spokojenost se současnými podmínkami či návrhy k budoucímu rozvoji sportu.

Dotazník naleznete na následující adrese:

https://lokalsport.cz/mhradiste-zaci

Většina položek dotazníku je zaškrtávacích, a tak by Vám dotazník neměl zabrat více než 10 minut. Dotazník je možné vyplňovat od dneška až do 15. 6. 2020. 

Krásné, už skoro letní dny přeji a na setkání se těším!!! H.V.

——————————————————————————————-

CHEMIE 9. ročník

Ropa

Napiš správně text

aRop ej átamv ankpilaa.

áM achartskeriikcýt cházap.

avlPe na ěodv.

eJ ev oděv enorpzusánt.

říoH  ačidývm, žnaoutlmýl pmeenalm.

Ropa je směs. Jednotlivé složky se oddělují destilací.

Napiš správně produkty destilace

yPlny =

enBizn =

Pterloej =

faNat =

zuMat =

eOlje =

saflta =

Učebnice str. 32 – 34

——————————————————————————————-

Milí „Deváťáci“!

Mrzí mě, že někteří z vás teď nepracují, doufám, že se to zlepší.

Fakt ještě nemáme prázdniny!!!! Úkolů není moc, krásně a v klidu se dají zvládnout. Opakujeme a velmi se ukazuje, jak je to potřebné, navíc se blíží konec školního roku a je fajn, když budu mít co nejvíce podkladů pro vaše poslední „základkové“ vysvědčení!!!! 

ÚKOLY č. 12 od 25. 5. – do 29. 5.

Nejdříve úkol pro budoucí „Škodováky“

Už víte, kdy máte termín přijímacího řízení? Napište mi!

Pro všechny:

M

str. 27/41 tenhle úkol je trošku výzva!                             

str. 27/43, slovní úloha, vlastně ze života…                        

ČJ

55/15                        

55/16

Cvičení jsou opakování příčestí minulého (koncovky), tak si vzpomeňte!!… 

Nápověda: rod mužský životný – páni pracovali

Cvičení ČITELNĚ přepište, doplňte koncovky příčestí minulého!

Dávejte na sebe pozor a buďte zdrávi, H.V.

——————————————————————————————-

ÚKOLY č. 11 na týden od 18. – 24. 5.

 M 

11032 : 25      

64536 : 64      

15270 : 53      

16848 : 26 

Příklady písemně vyděl + proveď zkoušku, výsledky sečti dohromady

ČJ

a) – Tentokrát se zaměříme na komunikaci mezi lidmi: 

Učítelka na ČT2 ve čtvrtek 21.5. asi kolem 11.20 hodin. Fakta, názory, domněnky…

Shlédněte a potom: Vytvořte alespoň 2 příklady od každého, napište, jaký je mezi fakty, názory a myšlenkami rozdíl. To jsem zvědavá, kdo tohle zkusí vypracovat…???!!!

b) Vzpomeň si na:

10 vyjmenovaných slov – jakýchkoliv                                   

10 jmen nebo názvů, prostě slov s velkými písmeny (nepočítá se teď začátek věty, to už je jasné 🙂                                     

5 číslovek

Vytvoř věty, ve kterých je použiješ. Věty mohou být například na téma, jak trávíte dny, co děláte venku, co jíte, ale můžete si vymýšlet – žádné sprosťárny!!! Např.: V 18 hodin jsem večeřela sýr a hlemýždě v hotelu Superstar.

No a mám jednou větou splněná 2 VS, číslovku i velké písmeno, tak huráááá do toho!!! 

Celkově poslední dobou se hodně z vás přestalo do naší virtuální školy zapojovat a to mě fakt mrzí, co se děje???

Krásné a sluníčkové dny přeji, H.V.P.S. Na učilištích neznají váš rukopis, takže trénujte čitelné psaní!!!!

———————————————————————————————

Pracovní list – chemie

1. Čím se zabývá chemie?

2. Kolik složek nejméně musí obsahovat směs?

3. Jmenuj 2 druhy oddělování směsí.

4. Jaký je rozdíl mezi destilovanou a pitnou vodou?

         destilovaná voda –

         pitná voda –

5. Vzduch je směs. Které obsahuje složky?

6. Jmenuj 5 kovů a uveď jejich chemické značky.

7. Jmenuj 5 nekovů a uveď jejich chemické značky.

8. Jmenuj 2 způsoby použití.

       železo – Fe

       měď  –  Cu

9. Který prvek obsahuje všechny molekuly oxidů?

10. Který oxid způsobuje skleníkový efekt?

11. Který oxid vzniká při nedokonalém spalování v kamnech?

12. Jmenuj 2 kyseliny a napiš jejich vzorce.

13. Jmenuj 2 hydroxidy a napiš jejich vzorce.

14. Navrhni 1. pomoc při zasažení kyselinou nebo hydroxidem.

15. Doplň chemickou rovnici

     NaOH  +  HCl   =  …………  +  ……….

——————————————————————————————–

Ahoj, mládeži, zdravím vás a posílám nové úkoly pro tento týden.Venku nic moc, tak se těším, jak je zvládnete s nadšením….?!?

Nejdříve máte úkol – uchazeči na učiliště ve „Škodovce“ sledujte, kdy se na stránkách učiliště objeví termín přijímacího řízení. Jaký mají letos systém, je tam již napsáno, z jakých 3 částí se přijímačky skládají.

M str.19/13 (+), 19/15 (-), 20/17 – slovní úloha.

Určitě jste pochopili, že v závorkách je malá nápověda….

SEMIRAMIS: Zapojení do 3 malých hezkých výzev – překvapení na videu – kdopak to tam je??? Vzpomínáte? Být spolu jinak:

RITUÁL – https://youtu.be/7KM3PBT6yQQ

OCENĚNÍ – https://youtu.be/W-fv_ydS_3k

POMÁHÁME – https://youtu.be/RlpYi7deH_0

Napište mi zpět, co jste viděli, jestli a jak jste se zapojili. Díky, budu očekávat 🙂 Třeba i foťte…Jaké máte rituály? Já například, když odcházím z domu pohladím futro dveří…

UPOZORNĚNÍ!!! Film V SÍTI opět v kině v Mnichově Hradišti, cena 100,- Kč, datumy: 15. 5., 23. 5. od 20 hodin. Vzpomínáte? Hodně jsme o tomto filmu i problémech, na které ukazuje, debatovali a někteří z Vás jej už i viděli, tak nabízím možnost pro další, třeba i s rodiči. Ještě si ověřte, jestli kino program na stránkách města „nekecá“…

Chci se zeptat, jestli jste vyplnili dotazníky o kyberšikaně, ať se zlepší situace a je méně obětí!!! Kdo jste vyplnili, tak těm děkuji. Dávejte na sebe pozor, tenhle týden „úřadují zmrzlíci“, tak se držte v teple!!!

Zdravím Vás a prosím, pište, pracujte, již brzy se snad uvidíme!!!! H.V.

——————————————————————————————–

Úkoly na týden od 4. 5. pro 9. ročník:

ČJ – přídavná jména se vám moc nedaří, takže další procvičení z učebnice str.41/1 (opakování a připomenutí máte na str. 42 – 43).

Vypiš přídavná jména ze cvičení, urči měkká (-í), tvrdá (-ý) – podle koncovky. POZOR! určujeme v jednotném čísle!!

Koncovky POZOR! mladí lidé – mladý člověk-tvrdé příd. jm.

Vypiš z tohoto cvičení ještě slova s velkými písmeny, zdůvodni, proč tam velké písmeno je?

Zeměpis – jižní Amerika: vypiš 4-5 států (alespoň)

Jak jsme zvyklí v hodině: název státu, hl, m, zajímavosti – čím je stát vyjímečný...POZOR! některým chybí ještě severní Amerika a Mexiko!

OV – Čím jsou – historicky slavné dny v tomto týdnu?

5. 5. 1945, 8. 5. 1945.

Kdy bylo osvobozeno Mnichovo Hradiště? Napište, co víte nebo si zjistíte…

—————————————————————————————–

Úkoly na týden od 27. 4. pro 9. ročník:

1) Karel Hynek Mácha – MÁJ (8 řádků – zpaměti)

2) ČJ (z básně vypiš): podstatná jména, přídavná jména, slovesa, číslovky

3) Nakresli ČARODĚJNICI a pošli, co je to Filipojakubská noc?

4) 1. máj (v dějinách i v současnosti)

– význam, historie vzniku – minimálně 2 významy napiš.

——————————————————————————————-

Ahoj, mládeži, tak teď vám trošku asi zamotám hlavinky, ale nebojte se nic, zase to rozmotáme 🙂 takže:

Na tento týden, od 13.4. máte ten jednoduchý velikonoční úkol, některé pilné včelky už mi jej poslaly a je to fajn 🙂

Dále přidávám úkol na týden od 20.4.

Úkoly majlem dále posílejte, zabořím se do nich a zase vyhodnotím 🙂

Hlavně připomínám báseň Máj od Karla Hynka Máchy (8 řádků zpaměti), mám takový plán, že na 1. máje vás postupně autem objedu, venku si uděláme básnickou chvilku, zapíši vám známku do ŽK nebo tak něco… prostě bude odměna!!!

Už se na vás i na vaši další práci moc těším!

Dnes jsem se vypravila pro úkoly za Filipem, taky už slušně pracuje, má ale nějakou bolavou nohu, tak opakuji, dávejte na sebe pozor!!!

ÚKOLY (tentokrát do školních sešitů):

M

14/1

25/23 to je slovní úloha – ta má vždy 3 části…!, sečtěte množství za jednotlivé dny, nepočítáte průměr, ten jsme se teď měli učit, ale bohužel….

25/26

ČJ

38/7 doplnit a přepsat do sešitu

39/2a dle tabulky nad tím, zopakovat přídavná jména a zkusit roztřídit tvrdá a měkká (opakování z 8. ročníku)

39/4 vypiš přídavná jména z ukázky ze Tří veteránů.

!!! Připomínám, že přídavná jména nám odpovídají na otázky jaký?, jaká?, jaké?

Zdravíčko, Hana Vrzáňová

———————————————————————————————–

Ahoj, Ahoj, ahoj!

Tento týden – celý – co už běží, je velmi slavný a vyjímečný, to určitě víte??!!! Nemyslím teď karanténu, ale spíš náboženství (to je nápověda). Napište, jak se jmenují jednotlivé sváteční dny, např. zítra máme ZELENÝ ČTVRTEK… a proč se tak jmenují? – co se kdysi dávno událo? Aspoň větu ke každému dni

Můžete připsat, jak jste svátky prožili vy…Jinak z vás mám radost, už mám spoustu splněných úkolů, co mi zpět majlem posíláte. Jen radši opakuji, že cvičení v těch prvních úkolech z učebnic ČJ a M máte psát do sešitu, já si je pak ve škole vyberu, ty nemusíte posílat, ostatní očekávám.

Chválím Natku, Bagetku, už mohu pochválit i Romana, Davida a Dominika. Snad něco pro školu tvoří i Paula a Antonka??? Mrzí mě, že stále nic nemám k hodnocení od Kačky a Milana – chytří žáci, že???

Tak se těším! Všem vám přeji krásné, pokojné, i když jiné Velikonoce, dávejte na sebe pozor a nedělejte moc blbiny…H.V.

———————————————————————————————

Úkol č. 5

Ahoj, hezký slunečný den přeji všem Deváťákům, hlavně těm, kteří už fakt pracují, zpětně, co to jde – u čeho je to možné, mi zase na majl svou práci posílají. Takže máme školu jinak, nedá se nic dělat, taky jsem si musela zvyknout. Díky za Vaši práci, kterou mi konečně další a další posíláte, já si to vyhodnocuji.

A už je tady 1. úkol:

https://www.gramar.in/cs/category.php?category=por   na těchto stránkách najděte povídku Gorila a já (5. ročník), přečtěte, pokud možno nahlas – třeba někomu pro zábavu…a pak vypracujte odpovědi na otázky. Tak to jsem zvědavá, kdo to zvládne???

2. úkol:

7.4. na ČT2 dokument Pasažéři  –  posledovat a napsat svými slovy, o čem to bylo, jaký je na tuto problematiku váš názor???

3. úkol:

Vypočítej se zkouškou a napiš mi tu zkoušku do majlu.

345.128,6 : 4,1                                            65.945,3  : 6,3                           4.965,25 : 3,2

4. úkol:

Zkus zjistit, kdo je Bohumil Kartouz?

Tak ať se daří, buďte zdrávi, zatím pa pa, H. Vrzáňová

Ahoj, žáci Deváťáci!! ÚKOL č. 4!!! (30. 3. – 5. 4.)

Tak se mi zdá, že máte pomalý rozjezd – kromě Natky a Anety 🙂

Úkoly jsou tu proto, že teď máme školu jinak!!! Ale i v těchto podmínkách je potřeba občas máknout, úkoly nejsou dlouhé a známky jsou důležité pro vaše poslední základkové vysvědčení. Chápete?????

ČJ sloh – recept – vaření nějakého jídla (teplého). Seznam surovin – kolik zaplatíte, postup připravy

ČJ – Přídavná jména: Napiš k podstatným jménům přídavná jména (5) Vzor: hrad – starý, kamenný, slavný, rozpadlý, opravený

Další podstatná jména: KoloAutoDůmLevSovaŽidle

V úterý (31. 3., 20:55) na Čt2 večer dávají pořad KOVY: Kovy řeší dějiny. Napište, co vás v pořadu zaujalo.

Důležité!!! Až se vrátíme do školy, přibližně po 14 dnech budou přijímačky! Učiliště vás budou včas informovat, nic se nebojte!

V prázdné třídě je mi teď dost smutno…opatrujte se a mákněte do školy! Zdravím, H. Vrzáňová

NOVÉ ÚKOLY PRO DEVÍTKU!!! (23. 3. – 27. 3.) č. 3

Ahoj, “Deváťáci”, jak se Vám daří? Už jste vypracovali něco z M nebo ČJ? Klidně mi majlujte, ráda aspoň takhle s Vámi hodím řeč…

Chci Vás upozornit na Čt2 UčíTelka, každý pracovní den od 9 hodin ráno. Už jste velcí, doporučuji opakovat:  

úterý – Matematika od 10.30 hod. Zaokrouhlování, od 11.00 hod. Počítání s časovými údaji  středa od 10.00 hod. Lidské tělo, od 10.30 Ekosystémy na jaře, od 11 hod. Evropa čtvrtek ČJ: čtení a vyjmenovaná slova po P a S, od 10.30 hod. pátek Matematika např. od 9.30 hodin      

Napište, co jste viděli, názory, co Vás zaujalo, já si ty odpovědi budu zaznamenávat. Holt, máme “školu jinak”!!!

Opatrujte se a buďte zdrávi, navzájem si dejte vědět, že další úkol začal = je to pořadové číslo 3. První jste dostali ještě ve škole, druhé úkoly byly před týdnem. Další úkoly zase příští týden, nejpozději v úterý, Vaše učitelka H.Vrzáňová

Úkoly pro 9. ročník (16. 3. – 20. 3.) č. 2

Zdravím Vás z naší školní počítačovky, vzpomínám a doufám, že jste v pohodě! Posílám nějaké úkoly, vypracujte do školních sešitů, které máte u sebe nebo na papíry. Další školní práci pošlu asi za týden, uvidíme…

Český jazyk: učebnice str. 36/2a přepiš – „krasopisněčitelně“+ vypiš slovesa a přídavná jména (opakování),

                         36/3a,b    podle zadání

                          37/5a,b   podle zadání…

+ najdi si báseň: Karel Hynek Mácha: Máj – prvních 8 řádků zpaměti! (posl. řádek je „růžinu jevil vonný dech“)

Matematika: 23/8 násobení + 9 dělení

                         překresli tabulky do sešitu nebo na papír a dopočítej

                         23/11 (nejdříve spočítej čísla v závorce)

                         24/21,22

Zeměpis: Amerika, vypište si 2 nejdůležitější státy severní Ameriky – podle stylu naší zeměpisné práce: hl.m., důležité info (průmysl, nerosty, zemědělské plodiny…), turistické zajímavosti… Pak totéž střední Amerika (tam hlavně Mexiko…) případně vyrobte k tématu prezentaci, rozsah cca 3 strany a minimum 5 obrázků

Moc Vás zdravím, těším se, až se zase sejdeme!! Buďte opatrní a moc nedělejte blbosti…když tak majlujte…H.V. Zdraví Vás H.Vrzáňová

Nové!!! Fyzika po celou dobu domácí výuky 🙂

Fyzika 9. ročník:

Opakování (najdi v hlavě, nebo na webu) :

Který známý kov je magnetický? Znáš všech 5 typů elektráren a dokážeš je aspoň stručně popsat? Víš, k čemu slouží jističe a pojistky? Víš, jak vzniká blesk? Umíš spočítat, jak daleko od tebe uhodilo? Říkali jsme si „tor – tor – tor“, víš, o co šlo?

Nové učivo (něco jsme už naťukli – to si najdi v hlavě, ostatní na webu):

Světelné jevy – zdroje světla, šíření světla, rychlost světla Lámání světla – zrcadla, čočky (spojky a rozptylky)